Największe marki: kampanie i promocje

Finlandia, Delecta, Frosta, Degustino, Pepsi, Wedel, Ole!, Lazur.

  • Trwa konkurs Kierunek Finlandia w którym główną nagrodą jest podróż za koło podbiegunowe. Aby wziąć w nim udział wystarczy zakupić dowolny produkt Finlandia Vodka, zachować paragon, a następnie zapoznać się ze szczegółami, dostępnymi między innymi na specjalnie przygotowanych zawieszkach i obwolutach, dołączanych do butelek Finlandia Vodka (Brown-Forman Polska). Dzięki QR kodom zamieszczonym na materiałach, można zarejestrować się na stronie www.kierunekfinlandia. Zgłoszenia można nadsyłać do końca stycznia. Co tydzień wybieranych będzie 5 najlepszych propozycji, które wyróżnione zostaną specjalnymi zestawami imprezowymi. Ze wszystkich nagrodzonych odpowiedzi jury wybierze dwa najlepsze. W marcu ich autorzy, wraz z trójką przyjaciół, wybiorą się do Finlandii.
  • Z początkiem roku wystartowała kampania kisieli Owocowy kubek marki Delecta (Delecta SA), której celem jest wzmocnienie świadomości produktu oraz jego atrybutów w kontekście sezonu zimowego. Emisje billboardów sponsorskich zaplanowano przed prognozą pogody w telewizji Polsat i TVN oraz w Radiu Zet, a także przed serialami i programami kobiecymi na platformach TVN player i TVP VOD. Ponadto w wybranych lokalizacjach na terenie ośmiu największych miast w Polsce pojawią się citylight’y. Natomiast w punktach sprzedaży na czas kampanii zaplanowano dodatkowe ekspozycje materiałów POS, promocje cenowe oraz emisje w gazetkach handlowych. Kampania potrwa do 28 lutego.
  • Z nowym rokiem ruszyła kolejna kampania reklamowa produktów rybnych Frosty. Tym razem wsparcie otrzymały Ryby z pieca i Złote paluszki rybne. Kampania objęła telewizję i serwisy internetowe. Pierwsza reklama w nowej odsłonie została wyemitowana 5 stycznia. Tak jak w poprzednich wersjach, nacisk został położony na politykę 100 proc. naturalnego smaku marki Frosta. Kampania w telewizji potrwa do 28 lutego. Spoty reklamowe pojawią się na antenach ogólnopolskich i tematycznych stacji należących do TVP, TVN oraz Polsat i grupy ATMedia. Równolegle ryby Frosty będą promowane w serwisach internetowych - kampania jest planowana w systemie RTB. Kampania internetowa zakończy się 15 marca.
  • 2 stycznia ruszyła kolejna odsłona, ogólnopolskiej kampanii Degustino (Chrzanowska Manufaktura Wędlin). Celem trwającej kampanii jest wsparcie wprowadzenia produktu na rynek. Bilboardy sponsorskie prezentują trzy smaki konfekcjonowanych kiełbasek: śląską, z szynki i Kids z fileta kurczaka. 8-sekundowe filmy reklamowe można zobaczyć w ogólnopolskiej stacji telewizyjnej TVN.
  • Z początkiem stycznia ruszyła ogólnopolska kampania marketingowa PepsiCo, której celem jest zainspirowanie konsumentów do tego, by zaskakiwali swoich znajomych oryginalnymi mocktailami na karnawałowych imprezach. W ramach akcji konsumenci mogą wziąć udział w konkursie „Głosuj na imprezowy miks 2015”, w którym spośród 10 mocktaili, wybiorą najlepszy imprezowy miks 2015. Kampania potrwa do końca lutego. Konkurs wspierany jest kampanią 360°, która obejmuje działania reklamowe w telewizji, na portalach internetowych, w mediach społecznościowych oraz materiały w punktach sprzedaży (POS), takie jak: standy z ulotkami, wobblery, plakaty, narożniki, owijki oraz polesigny. Ponadto kampanię wspierają działania PR. Ponadto w ramach kampanii na profilu Pepsi na Facebooku odbywa się konkurs, w którym konsumenci mogą brać udział w głosowaniu na swoje ulubione miksy 2015 i wygrywać nagrody.
  • Lotte Wedel rozpoczęła kampanię „Najlepsze od Wedla”. Aby zdobyć nagrodę wystarczy na stronie www.wedel.pl oddać głos na lubiane przysmaki z portfolio marki Wedel oraz ciekawe uzasadnić swój wybór. Akcja zakończy się 9 marca ogłoszeniem, który produkt został „Najlepszym od Wedla”.
  • Dr. Oetker ponownie rozpoczął wsparcie reklamowe Babeczki z kubeczka – nowości w portfolio Słodkiej Chwili. W kampanii, która pierwszą odsłonę miała w listopadzie 2014 r. tak jak dotychczas wykorzystane zostaną telewizja oraz Internet. Reklama ma na celu komunikację nowości – Babeczki z kubeczka gotowej w 1 minutę, dzięki innowacyjnemu przygotowaniu w mikrofalówce.
  • Z myślą o karnawale w grudniu rozpoczęła się wspólna akcja promocyjna warzywnych przysmaków Ole! oraz serów pleśniowych Lazur. W sklepach pojawiły się produkty obu marek z bookletami zawierającymi karnawałowe przepisy. Booklety znajdują się na trzech produktach Ole! – Suszonych pomidorach w oleju z ziołami 305 ml, Kaparach 212 ml oraz na Oliwkach drylowanych zielonych 314 ml. Natomiast Lazur umieścił przepisy na produktach: Ser Błękitny, Ser Złocisty i Ser Turkusowy. Sprzedaż produktów obu marek z bookletami trwać będzie przez cały karnawał w wybranych sieciach: Auchan, Piotr i Paweł, Kaufland i Makro.
Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.