Wzorzec z Cynamonowej

Z jednej strony Żabka, z drugiej sklep z wędlinami Olewnik. Dalej m.in. Tesco, Małpka, bazarek. Lokalizacja modelowego sklepu Odido na warszawskim Ursynowie jest nieprzypadkowa.

Dobrze prosperujący w tak konkurencyjnym środowisku sklep Odido jest gwarancją, że nasz koncept franczyzowy może sprawdzić się wszędzie – tak uzasadnia wybór lokalizacji Roman Krucki, kierownik ds. marketingu franczyzy w Makro Cash & Carry.
Operator miał już jeden sklep wzorcowy. Siedem lat temu przy warszawskiej hali powstał zaprojektowany i urządzony przez ekspertów z różnych dziedzin sklep z atrapami produktów. Każdy produkt kosztował tam 1,99 zł. – Był to jednak „plastikowy” sklep, który m.in. pokazywał, jak może wyglądać dobrze zaplanowana sala sprzedaży, jakie meble proponujemy czy jak układać towar na półkach, jednak nie była to placówka działająca w realnych warunkach – podkreśla Marcin Wojciechowski, doradca z Makro. Dlatego na początku br. rozpoczęli w firmie poszukiwania lokalizacji pod nowy, „prawdziwy” sklep wzorcowy. Miał być osiedlowy, na dobrze zurbanizowanym terenie i z dużą konkurencją.
Pokazowy Odido działa więc na parterze bloku o nowoczesnej architekturze. Lokal wynajęty w stanie deweloperskim ma 106 mkw., z czego sala sprzedaży zajmuje 86 mkw. Koncepcja zaprojektowania go zrodziła się w głowie Tomasza Nicińskiego. Zaaranżował on już ponad 200 sklepów w czasie ośmiu lat pracy w Makro. – Zaproponowane przez niego rozwiązania pozytywnie nas zaskoczyły. Stwierdziliśmy, że to on musi poprowadzić ten sklep. To była decyzja najlepsza z możliwych – mówi Wojciechowski. Od sierpnia br. Tomasz Niciński jest więc franczyzobiorcą Odido.
Odido przy ul. Cynamonowej jest pierwszą tego typu placówką, w której testowane są nowe rozwiązania, zanim trafią do całej sieci. Docelowo w każdym mieście, w którym hurtownik działa, mają powstać takie sklepy wzorcowe. Makro prowadzi 41 hal, w tym 11 mniejszego formatu. Jest też operatorem 2 tys. sklepów Odido. W tym roku firma obchodzi 20. rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku.
Katarzyna Pierzchała

SKLEP W LICZBACH

ODIDO
Adres: ul. Cynamonowa 19, Warszawa
Powierzchnia sprzedaży: 86 mkw.
Liczba SKU: 3 tys.
Zaopatrzenie: 90 proc. z Makro
Dzienna liczba klientów: ok. 300
Liczba pracowników: 5

Katarzyna Pierzchała 5234 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.