Warwin: sprzedaż Warki Cider dynamicznie rośnie

Ale głównie wiosną i latem. Producent szuka więc sposobu, jak zachęcić Polaków do picia cydru w chłodną aurę i proponuje cydr na ... gorąco.

- Sprzedaż Warki Cider rozwija się bardzo dynamicznie. Pierwsza połowa 2014 r. pozwala jednoznacznie stwierdzić zwielokrotnienie sprzedaży względem roku 2013. Staramy się aktywnie uczestniczyć w rynku i rozwijać się wraz z nim, stąd już dziś jako jedyni oferujemy nasz cydr – Warkę Cider aż w trzech rodzajach opakowań. Analizując dostępne dane, dziś możemy stwierdzić że jesteśmy wiceliderem rynku w tej kategorii - powiedział nam Daniel Wiśniewski, dyrektor handlowy, prokurent w firmie Warwin.

Producent znalazł też sposób na pobudzenie sprzedaży cydru jesienią i zimą, kiedy kategoria ta traci na wartości (cydr największą popularnością cieszy się wiosną i latem). - Warwin już w maju w 2013 r. wprowadził na rynek serie produktów „Double”, które to charakteryzują się maksymalną możliwą zawartością alkoholu w kategorii cydru, czyli 8,5 proc. Obecnie w ramach działań promocyjnych Warki Cider stworzyliśmy też projekt „Hot Cider”, czyli wersję cydru podawanego na ciepło z odpowiednio dobraną mieszanką przypraw. Zarówno w jednym, jak i drugim przypadku chcieliśmy pokazać, że cydr w tych formach jest idealny w okresie jesienno-zimowym - mówi Daniel Wiśniewski. 

Przepisy pozwalające na przyrządzenie cydru na gorąco można znaleźć na fanpagu marki (Facebook). Warka Cider z woreczkiem przypraw będzie także dostępna w sprzedaży. 

W maju 2013 r. Warwin wprowadził na rynek zarówno produkty Warka Cider i Warka Perry. - Ponieważ gruszkowy odpowiednik cydru od samego początku miał wielu zwolenników, stąd Perry występuje w duecie z cydrem w każdym formacie opakowania. Sprzedaż Warki Perry jest na bardzo zbliżonym poziomie do Warki Cider - podkreśla Daniel Wiśniewski. 

W 2013 r. Polacy wypili łącznie 2 mln l cydru. Do połowy października 2014 r. było to już 8,5 mln l. Ten rok ma być zamknięty sprzedażą w wysokości 10 mln l cydru, co da kwotę ok. 120-150 mln zł (dane za Polską Radą Winiarstwa). 

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.