Pernod Ricard: whisky doskonałym upominkiem na święta

Z badania przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wynika, że alkohol jest bardzo popularnym prezentem świątecznym. Aż 46 proc. ankietowanych rozważających taki zakup obdarowałoby w ten sposób najbliższą rodzinę, a 31 proc. - przyjaciół.

Zdaniem Arkadiusz Dobosz, whiskies marketing manager Wyborowa Pernod Ricard, whisky znakomicie nadaje się na upominek, ale coraz częściej jest również spożywana w domu.

-Z tego powodu staramy się zaskakiwać konsumentów nowymi, atrakcyjnymi rozwiązaniami – np. limitowanymi świątecznymi edycjami – mówi Arkadiusz Dobosz.

W naszym kraju największą popularnością cieszy się whisky szkocka, która stanowi ponad 80 proc. sprzedaży tej kategorii. Polacy najchętniej sięgają po whisky znajdującą się w średnim segmencie cenowym, taką jak Ballantine’s Finest.

Jednak bardzo wyraźnym trendem jest rosnące zainteresowanie whisky typu single malt, które odnotowują wzrosty sprzedaży na poziomie trzycyfrowym. Wśród najszybciej rosnących single malts znajdują się takie produkty jak The Glenlivet oraz Aberlour.