Lidl: najwyższą dynamikę sprzedaży mają wina, które kosztują od 30 do 50 zł

Lidl zbadał preferencje zakupowe Polaków w kategorii wina i do tychże preferencji dostosował ofertę. Wśród 43 nowych etykiet, które w październiku pojawiły się w sprzedaży, aż 27 win kosztuje mniej niż 30 zł. Nie zabraknie jednak i droższych propozycji.

Z badań przeprowadzonych we wrześniu br. przez Millward Brown na zlecenie Lidl Polska wynika, że 72 proc. Polaków deklaruje picie alkoholu "przynajmniej od czasu do czasu". Na liście najpopularniejszych trunków niezmiennie znajduje się piwo, które zyskało 59 proc. wskazań, wódka - 48 proc. oraz wino - 40 proc.

Statystyczny Polak najczęściej pije wino czerwone i półsłodkie. Pija je jako samodzielny alkohol, poza posiłkami (61 proc.), w dodatku napełniając kieliszki okazjonalnie, bo jedynie kilka razy w roku (35 proc.). Jednak 15 proc. pijących wino w Polsce sięga po nie regularnie – przynajmniej raz w tygodniu, a 56 proc. deklaruje picie wina przynajmniej raz w miesiącu.

Wino kupowane jest najczęściej w super- i hipermarketach. Robi tak aż 65 proc. Polaków (co czwarty konsument, gdy chce kupić wino idzie do Lidla). 

73 proc. konsumentów wybiera wina w cenie nieprzekraczającej 30 zł za butelkę; 23 proc. - do 20 zł za butelkę, a 50 proc. płaci 20-30 zł za butelkę.

Wraz z początkiem października na półki sklepów sieci Lidl w Polsce trafiła nowa oferta win francuskich. Będą to 43 wina w cenach od 14,99 do 149 zł za butelkę, pochodzące z Alzacji, Doliny Rodanu, Doliny Loary, Burgundii, oraz najliczniej reprezentowanego Bordeaux.

Wśród 43 nowych etykiet aż 27 win kosztuje mniej niż 30 zł.

- W Lidlu chcemy jednak rozwijać także półkę win w przedziale cenowym od 30 do 50 zł za butelkę, ponieważ tam dynamika rozwoju sprzedaży jest największa. Oferujemy również wina klasy Grand Cru. Najdroższe z win w asortymencie – Bordeaux Saint-Emilion Grand Cru Classe z 2011 r., będzie sprzedawane za 149 zł – powiedziała Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Firma International Wine & Spirit Research prognozuje, że w 2016 r. konsumpcja wina w Polsce przekroczy 107 mln litrów, aby w 2017 r., według prognoz Euromonitor International, przekroczyć 140 mln litrów. 

Sondaż "Wino – zwyczaje, preferencje, zakupy, konsumpcja” – na populacji ogólnopolskiej 18+, N=1003, przeprowadzony został na zlecenie Lidl Polska przez Millward Brown we wrześniu 2014 r.