Zakupy w internecie: ryzykowne, ale tańsze

Użytkownicy sieci wskazują swoje ulubione e-sklepy, ale jednocześnie nadal nie są przekonani, co do całkowitego bezpieczeństwa e-zakupów.

To na allegro.pl internauci najczęściej poszukują odzieży (40 proc.badanych spontanicznie wskazało ten serwis, jako miejsce zakupu ubrań), RTV i AGD (29 proc.) oraz multimediów (15 proc.).

W przypadku produktów spożywczych najwięcej wskazań otrzymał e-sklep alma24.pl (17 proc.), najpopularniejszą e-perfumerią okazała się sephora.pl (10 proc.), a e-apteką doz.pl (6 proc.).

Opinie o e-zakupach nie zmieniły się znacząco w przeciągu ostatnich dwóch lat. Okazuje się, że liczba internautów, którzy uważają je za ryzykowne nie zmieniła się i wynosi 22 proc. (tyle samo wskazań respondentów, co w 2012 r.). Natomiast w opinii 12 proc. są one całkowicie bezpieczne (10 proc. w 2012 r.). Również więcej, niż przed dwoma laty, internautów twierdzi, że zakupy online są tańsze niż zakupy w tradycyjnych sklepach (36 proc. vs. 33 proc.) oraz dają większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne ─ 37 proc. (34 proc.).

Powyższe wnioski płyną z badania opracowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska.

Jego celem było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 r.

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.