Brzydka pogoda sprzyja herbacie

Levant, dystrybutor marki Ahmad Tea London nie narzeka na pogodę. W maju i czerwcu zwiększył sprzedaż.

Największy, bo 16-proc. wzrost sprzedaży ilościowo, według danych Levanta, odnotowała w maju i czerwcu 2014 r. w stosunku do analogicznego okresu rok temu herbata Earl Grey Ahmad Tea. - Klienci zamiast kupować lekkie i orzeźwiające smaki, stawiają na rozgrzewające czarne herbaty - mówi Agnieszka Pilarczyk, brand & marketing manager w Levancie.

Rynek herbaty charakteryzuje się sezonowością, zwykle w okresie letnim jej sprzedaż spada o ok. 20 proc. Jednak tegoroczne zimna wiosna i początek lata przesunęły w czasie ten spadek.

Jak podaje Pilarczyk, sprzedaż herbat Ahmad Tea London wzrosła w maju i czerwcu (rok do roku) o 12 proc. ilościowo, natomiast czarnej herbaty Ahmad Tea English Tea No 1 w torebkach - o 14 proc.

- Zwiększone zainteresowanie herbatami mogliśmy obserwować szczególnie w kanale nowoczesnym - podkreśla Pilarczyk.

Barbara Mikusińska 774 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.