GfK: lekki spadek rynku wody

Polacy wciąż chętniej w tej kategorii wybierają produkty markowe.

W okresie od kwietnia 2013 r. do marca 2014 r. rynek wody mineralnej w Polsce zanotował 1-procentowy spadek w ujęciu ilościowym w porównaniu z analogicznym okresem w latach poprzednich. Rynek zanotował również nieznaczny spadek w ujęciu wartościowym.

W minionym roku pojedyncze polskie gospodarstwo domowe zakupiło przeciętnie 98 l wody gazowanej, wydając na ten cel średnio 80 zł oraz 124 l wody niegazowanej, wydając na zakupy tej podkategorii średnio 120 zł. Woda mineralna kupowana była głównie w dyskontach.

 - Pomimo wyższej ceny produkty markowe były 1,5 raza częściej kupowane niż produkty marek własnych sieci. Produkty markowe, które na polskim rynku wody mineralnej zyskały najbardziej, to Żywiec Zdrój, Cisowianka i Muszynianka. Spośród marek własnych sieci największy udział w rynku w ujęciu wartościowym notują produkty kupowane w sklepach Biedronki: Oaza i Polaris, które mają 21 proc. udziału w podkategorii wody niegazowanej - mówi Weronika Swaczyna, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Tomasz Wygnański 83 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.