Biedronka: spadła sprzedaż w tych samych sklepach

Po raz pierwszy w ostatnich latach w I kwartale br. spadła sprzedaż like for like. Powodem późna Wielkanoc, ale i strategia kampanii promocyjnych.

Przychody ze sprzedaży wzrosły o 6,6 proc. w zł (o 5,9 proc. w euro – do 1,953 mld euro) w stosunku do I kwartału 2013 r. Natomiast sprzedaż w tych samych sklepach spadła o 2,7 proc. Chociaż – jak podało Jeronimo Martins w komunikacie  - liczba transakcji wzrosła o około 1,5 proc. 

Jako powód zmniejszenia się sprzedaży w tych samych sklepach zarząd Jeronimo Martins podaje późną Wielkanoc. Z kolei spadek EBITDA o 70 punktów bazowych (do 6,5 proc.) tłumaczy właśnie inwestycjami w niskie ceny. Zainicjowana w lipcu 2013 r. polityka promocyjnych kampanii ma być kontynuowana. Jak podaje zarząd firmy, celem jest „utrzymanie pozycji lidera niskich cen“.

W komunikacie podkreślono, że w I kwartale 2014 r. , w porównaniu z poprzednimi, zwiększyła się konkurencyjność na rynku detalicznym FMCG w wyniku silnych działań promocyjnych wszystkich dużych graczy.

W I kwartale JMP otworzyło 19 dyskontów, zamknęło 7. Pod koniec marca br. w sieci działało ponad 2,4 tys. sklepów. Priorytetem ma być w dalszym ciągu rozwój sieci Biedronek oraz remodeling sklepów.

Barbara Mikusińska 774 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.