Biedronka: spadła sprzedaż w tych samych sklepach
Po raz pierwszy w ostatnich latach w I kwartale br. spadła sprzedaż like for like. Powodem późna Wielkanoc, ale i strategia kampanii promocyjnych.
Jako powód zmniejszenia się sprzedaży w tych samych sklepach zarząd Jeronimo Martins podaje późną Wielkanoc. Z kolei spadek EBITDA o 70 punktów bazowych (do 6,5 proc.) tłumaczy właśnie inwestycjami w niskie ceny. Zainicjowana w lipcu 2013 r. polityka promocyjnych kampanii ma być kontynuowana. Jak podaje zarząd firmy, celem jest „utrzymanie pozycji lidera niskich cen“.
W komunikacie podkreślono, że w I kwartale 2014 r. , w porównaniu z poprzednimi, zwiększyła się konkurencyjność na rynku detalicznym FMCG w wyniku silnych działań promocyjnych wszystkich dużych graczy.
W I kwartale JMP otworzyło 19 dyskontów, zamknęło 7. Pod koniec marca br. w sieci działało ponad 2,4 tys. sklepów. Priorytetem ma być w dalszym ciągu rozwój sieci Biedronek oraz remodeling sklepów.

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.