Rieber Foods: rynek spada, ale sprzedaż marki Zagłoba rośnie

W 2013 r. zanotowaliśmy wzrost wartościowy sprzedaży dań gotowych pod marką Zagłoba o 6 proc. w porównaniu do wyników za 2012 r.

- Obecnie marka Zagłoba jest czwartym graczem na rynku dań gotowych w Polsce z pominięciem marek własnych, które mają największy udział w rynku i cały czas rosną - mówi Kamila Szlachetka, communications manager, Rieber Foods Polska. 

Od lutego 2013 r. do stycznia 2014 r. Polacy wydali na dania gotowe 350 mln zł, czyli o 6 proc. mniej niż przed rokiem (producenci za Nielsenem). Aż dwucyfrowy wzrost sprzedaży dań gotowych w 2013 r. vs. 2012 r. odnotował z kolei instytut badawczy GfK. 

- Być może trend gotowania od podstaw oraz popularność programów kulinarnych inspirujących do kulinarnych poszukiwań nieznacznie wpływa na sprzedaż w tym segmencie - stwierdza Kamila Szlachetka. - Z drugiej strony, dania gotowe z założenia są szybką i relatywnie niedrogą alternatywą dla potraw przygotowywanych samodzielnie, a grupa konsumentów, którzy sięgają doraźnie lub regularnie po tego rodzaju produkty jest spora - dodaje.

Zaznacza, że w segemncie dań gotowych najszybciej rośnie sprzedaż marek własnych. Jej zdaniem, dzieje się tak głównie za sprawą atrakcyjnej ceny i szerokiej dystrybucji. 

- Dlatego w nadchodzącym okresie skoncentrujemy się na optymalnym zatowarowaniu półek sklepowych. W naszej ocenie asortyment linii dań gotowych pod marką Zagłoba odpowiada bowiem zapotrzebowaniu na najbardziej popularne i poszukiwane smaki. Nie planujemy więc rozszerzania linii - przyznaje Kamila Szlachetka.