Z duchem czasu

Myli się ten, kto uważa, że rynek baterii jest nudny lub przestarzały. Jest tu miejsce na innowacje i nowe technologie. Nadal nie brakuje też sprzętów, w których klasyczne paluszki są niezastąpione. Energizer udowadnia, że w każdych warunkach rynkowych dobra marka odnajdzie swoje miejsce.

W roku kalendarzowym jest kilka okresów, w których sprzedaż baterii rośnie. Na pewno – jak wskazuje Jowita Pasturczyk, trade & category specialist Poland, Energizer Group Polska – są to ferie i wakacje, gdy baterie trafiają do aparatów i przenośnych nadajników muzycznych. Zapotrzebowanie na baterie rośnie również w okolicach komunii, Dnia Dziecka i oczywiście Bożego Narodzenia.
– W innych okresach roku baterie także są potrzebne i chętnie kupowane przez konsumentów – zapewnia Jowita Pasturczyk. Bo choć grono osób, które zamiast baterii używa akumulatorków, rośnie, baterie w wielu produktach nadal są niezastąpione. Przede wszystkim do zasilania urządzeń o małym poborze prądu bardziej opłaca się stosować baterie niż akumulatory, ponieważ te pierwsze wymienia się raz na pół roku lub rzadziej. Baterii można też od razu po zakupie użyć, podczas gdy tylko najdroższe modele akumulatorów nie wymagają wstępnego ładowania. Z drugiej jednak strony na przykład smartfony wypierają klasyczne zegarki, odtwarzacze muzyki i dyktafony, a przecież są to urządzenia niewymagające użycia baterii.
– To prawda, ale potencjał rynku bateryjnego wciąż jest duży – zapewnia Jowita Pasturczyk. – Sprzęty do majsterkowania, sprzęty kuchenne, wagi, zabawki, latarki, piloty, czujki, urządzenia sportowe czy medyczne to tylko część urządzeń działających na baterie, i nie sposób zastąpić tego zasilania – dodaje.
Podkreśla także, że firma Energizer dostosowuje się do nowych oczekiwań rynku, wprowadzając do baterii nowe technologie. Mają one za zadanie nie tylko wydłużać działanie baterii, ale także zwiększać ich wydajność.
 
Moc do 10 lat
Standardowa bateria alkaliczna Energizer jest najlepiej sprzedającą się baterią nie tylko w portfolio marki Energizer, ale także w Polsce. Baterie alkaliczne Energizer zachowują moc do 10 lat od daty produkcji, a trzymane na zapas lub włożone do rzadko używanych urządzeń z czasem nie tracą mocy.
Wśród asortymentu pod marką Energizer znaleźć można również m.in. baterie Energizer Ultra+ charakteryzujące się do 45 proc. dłuższym działaniem w aparatach cyfrowych w porównaniu ze standardową baterią alkaliczną.
Bateriami przeznaczonymi do sprzętów o większym poborze mocy są Energizer Maximum, które – według zapewnień producenta – działają do 70 proc. dłużej w aparatach cyfrowych w porównaniu ze standardowymi bateriami alkalicznymi. Dodatkowo baterie Energizer Maximum nieużywane nie rozładowują się.
Jak informuje Jowita Pasturczyk, najdłużej działającą na świecie baterią AA i AAA w urządzeniach high-tech, w porównaniu ze standardową baterią alkaliczną jest Energizer Lithium. Cechuje je 15-letni okres przechowywania, są o 33 proc. lżejsze od tradycyjnych baterii alkalicznych, wytrzymują w temperaturach od -40°C do +60°C, a ich konstrukcja jest odporna na wycieki.
– Za kilka lat niewątpliwie duża część rynku baterii będzie należała do baterii specjalistycznych, a także tych przeznaczonych do urządzeń o wysokim poborze mocy – mówi Jowita Pasturczyk. – Klasyczne paluszki są najczęściej kupowaną baterią, ale już rośnie zainteresowanie bateriami specjalistycznymi – CR 2032 czy A23 – niezbędnymi w pilotach do garażu, sprzętach kuchennych lub innych mniejszych urządzeniach – podaje.
im

Energizer, Wilkinson i Statoil w akcji
Trwa kampania reklamowa „Taniej zasilasz bak” – wspólna akcja marek Energizer, Wilkinson i Statoil. W ramach tej akcji klienci, kupując paliwo na stacjach Statoil, mogą uzyskać rabat w wysokości 15 groszy od ceny każdego litra zakupionego paliwa. Warunkiem uzyskania rabatu jest zakup promocyjnych produktów marki Energizer (baterii, akumulatorków, latarek i ładowarek) lub Wilkinson (maszynek jednorazowych i systemowych do golenia). Kupony promocyjne będzie można realizować na stacjach Statoil do 30 kwietnia 2014 r. 

A było tak...
Energizer jest globalnym producentem baterii, akumulatorków, latarek i ładowarek. Główna siedziba Energizera mieści się w St. Louis w USA.
Początki firmy sięgają 1886 r., kiedy W.H. Lawrence założył firmę o nazwie National Carbon Company. Dziesięć lat później firma ta wprowadziła na rynek pierwszą baterię Columbia, używaną do zasilania telefonów domowych. W 1914 r. National Carbon Company połączyła się z firmą produkującą latarki American Ever Ready (o skróconym znaku firmowym Eveready). Przez następne lata była jedynym producentem zarówno latarek, jak i baterii. W 1917 r. National Carbon Company połączyła się z Union Carbid Company i rozwinęła się w całych Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku. Eveready Battery Company zrewolucjonizowała rynek, wprowadzając w 1959 r. technologię produkcji baterii alkalicznych.
Marka Energizer pojawiła się w 1980 r. Sześć lat później Ralston Purina Co. przejęła Eveready Battery Company. Producent marki jako pierwszy wyeliminował dodawanie rtęci do swoich baterii, dzięki czemu baterie Energizer stały się bezpieczniejsze dla środowiska. Producent wprowadził też pierwsze na świecie litowe baterie rozmiaru AA. W 2000 r. Energizer stał się niezależną firmą.

Ilona Mrozowska 4319 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.