Biedronka w kanale tradycyjnym

Jeronimo Martins ogłosiło plany rozwoju do 2016 r. Wchodzi we franczyzę i małe formaty sklepów.

Zarząd Jeronimo Martins nie ukrywa, że możliwości rozwoju po otwarciu w 2015 r. 3-tys. Biedronki widzi w innych niż dyskont formatach sklepów. Zapowiada kontynuowanie ekspansji poprzez inwestycje w kanale małoformatowym - w tym we franczyzę.  Mniejsze własne sklepy chce otwierać na obszarach miejskich, blisko klientów, natomiast franczyzę rozwijać na wsiach.

Jeronimo Martins ocenia, że kanał małoformatowy jest wciąż mocno rozproszony, z wieloma sieciami franczyzowymi działającymi na zbyt małą skalę.

Asortyment w różnych formatach sklepów ma być zróżnicowany, szczególnie jeśli chodzi o placówki w miastach oraz na wsiach.

W tym roku Jeronimo Martins otworzyło ok. 290 Biedronek, z czego połowę w największych miastach i te proporcje mają być utrzymane w przyszłości. Do końca 2016 r. planuje uruchomić 800 Biedronek. Zapowiada zainwestowanie do tego czasu 60 do 70 proc. z 2,2 mld euro w rozwój sieci w Polsce.

 

Barbara Mikusińska 774 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.