Tesco jak Big Brother

Brytyjska sieć supermarketów wprowadza technologię OptimEyes, która umożliwia skanowanie twarzy. Dzięki temu Tesco pozna płeć i wiek klientów stojących w kolejce.

Technologia ma umożliwić detaliście zbudowanie jeszcze bardziej spersonalizowanej oferty produktowej. 

Stojące w kolejce do kasy osoby system podzieli na trzy grupy wiekowe. Każdej z grup wyświetlane będą serie 10-sekundowych reklam adresowanych specjalnie do nich. Może to być np. reklama napoju energetycznego lub kawy w godzinach porannych lub czasopism kobiecych, jeśli w kolejce system zidentyfikuje właśnie kobiety.

Opracowana przez firmę Amscreen technologia OptimEyes zostanie zainstalowana w 450 stacjach benzynowych Tesco w Anglii, jednak w planach sieci jest instalowanie skanerów w jak największej liczbie supermarketów.

 

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.