Diageo: Rośnie sprzedaż rumu

Między IV 2012 a V 2013 w Polsce sprzedano nieco ponad milion litrów rumu, co oznacza wzrost o 12,6 proc. rok do roku.

Powołując się na dane Nielsena, poinformował nas o tym Waldemar Dąbrowski, brand communication manager w Diageo (Capitan Morgan).

Rumu, mocnego alkoholu z trzciny cukrowej rodem z Karaibów, według kalkulacji brytyjskiego International Wine & Spirit Research (IWSR), na całym świecie w 2012 r. skonsumowano aż 1,3 mld litrów. W  tym kontekście spożycie tego trunku nad Wisłą można uznać za znikome. 

Jednak rum ze względu na relatywnie wysoką cenę tworzy na półce dość atrakcyjny segment alkoholowego rynku - od kwietnia 2012 r. do maja 2013 r. sprzedano go w Polsce za 57 mln zł.

Jednak niski wolumen ma odzwierciedlenie na półkach z alkoholem. Jak wynika z monitoringu CMR, w sklepach osiedlowych rum i dżin nie odgrywają dużej roli: razem generują około 0,7 proc. wartości i 0,5 proc. wolumenu sprzedaży mocnych alkoholi w tym kanale dystrybucji. Dla porównania poziom sprzedaży whisky jest tu prawie siedmiokrotnie wyższy.