RTD mają wzięcie

Konsumenci kupują gotowe drinki niskoprocentowe w sklepach osiedlowych częściej niż inne napoje alkoholowe.

Tak wynika z udostępnionego Handlowi Extra raportu pt. "Zwyczaje i zachowania konsumentów na rynku napojów alkoholowych w 2012 roku”, opracowanego przez Centrum Badań Marketingowych "Indicator".

Wprawdzie gotowe drinki najchętniej kupowane są w supermarketach (zakup w tym kanale dystrybucji deklaruje 42,7 proc. badanych) oraz sklepach monopolowych (29,3 proc.), ale w porównaniu z innymi kategoriami alkoholowymi popularnymi miejscami zakupu są tu również sklepy osiedlowe (33,3 proc. w porównaniu z 27 proc. w przypadku kategorii wódki) oraz stacje benzynowe (13,3 proc. vs. 2,2 proc.).

Kategorię gotowych drinków niskoprocentowych otwiera marka Smirnoff Ice, której spożywanie deklaruje jedna czwarta sympatyków tego rodzaju alkoholu. Na drugim miejscu plasuje się marka Izzy (18,3 proc.), a na trzecim – Sobieski Impress (17,1 proc).

Ilona Mrozowska 4318 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.