Żubrówka i Soplica w rękach Rosjan

Russian Standard Corporation sfinalizowała przejęcie Central European Distribution Corporation (CEDC), właściciela polskich wódczanych marek: Żubrówka, Absolwent i Soplica.

Dzięki tej akwizycji Russian Standard zyskał pozycję drugiego największego producenta wódki na świecie w ujęciu ilościowym, z roczną sprzedażą przekraczającą 34 mln l kartonów rocznie.

- Mamy teraz najbardziej autentyczne i uwielbiane marki wódek w dwóch najważniejszych kolebkach wódki - Polsce i Rosji. Wraz z globalnym wzrostem kategorii wódek nasze zdywersyfikowane portfolio będzie w stanie zaspokoić gusta konsumentów na całym świecie, zarówno w segmentach o dużej wrażliwości cenowej, jak i na półce premium - powiedział Roustam Tariko, założyciel i prezes Russian Standard. Podkreśla, że przejęte od CEDC polskie marki są komplementarne wobec Russian Standard Vodka, flagowej marki premium koncernu.

Bazując na globalnej platformie produkcyjno-dystrybucyjnej ze sprzedażą w ponad 80 krajach, Russian Standard zamierza znacznie zwiększyć sprzedaż eksportową nowo przejętych marek, korzystając z rosnącego zainteresowania konsumentów autentycznymi produktami spirytusowymi.
- Dokonując przejęcia, w pełni zainwestowaliśmy w marki CEDC, ich historię i ludzi, którzy je tworzą - podkreśla Roustam Tariko. Jego zdaniem akwizycja umacnia również pozycję Russian Standard jako wiodącego importera napojów alkoholowych. W Rosji, Polsce i na Węgrzech firma reprezentuje wiele marek spirytusowych, takich jak Rémy Martin, Jägermeister, Grant’s, Campari, Cinzano, Jim Beam, E&J Gallo, Carlo Rossi oraz Concha y Toro.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.