Velvet zastąpi Kleenex

Kimberly-Clark sprzedał polską wytwórnię artykułów higienicznych w Kluczach. Jedną z ważniejszych konsekwencji tej transakcji dla rynku artykułów higienicznych będzie zastąpienie marki chusteczek Kleenex marką Velvet.

Jak już informowaliśmy, amerykański koncern jeszcze w październiku ubiegłego roku zdecydował, że w ramach restrukturyzacji rezygnuje z dystrybucji pieluszek Huggies oraz zamierza sprzedać markę Velvet wraz z papiernią w Kluczach. Kimberly-Clark zrezygnował wówczas z produkcji i dystrybucji pieluch w Europie z wyjątkiem Włoch, przyznając, iż rentowność tego biznesu na Starym Kontynencie nie była dla niego satysfakcjonująca.

W końcu marca polski oddział koncernu kupili fundusz Avallon MBO II do spółki z menedżerami dotychczas zarządzającymi biznesem Kimberly-Clark w Polsce, dyrektorem zarządzającym Arturem Pielakiem i dyrektorem fabryki w Kluczach Markiem Ściążką.

Polska wytwórnia, gdzie produkowany jest papier toaletowy, ręczniki kuchenne oraz chusteczki kosmetyczne i higieniczne, to jeden z najnowocześniejszych, a zarazem największych zakładów tego typu w kraju. Kimberly-Clark Polska większość tych produktów sprzedawał pod polskim markami Velvet, A psik i Szast Prast. Jednak półtora roku temu postanowił dla chusteczek higienicznych i kosmetycznych zrobić wyjątek i markę Velvet zastąpiła międzynarodowa marka Kleenex. Teraz firma zamierza do starej nazwy chusteczek powrócić.

- Umowa z Kimberly-Clark zakłada, że chusteczki Kleenex możemy sprzedawać w Polsce jeszcze przez określony czas, po którym zastąpi je marka Velvet. Ale posiadana przez nas licencja pozwala nam produkować chusteczki Kleenex z przeznaczeniem na eksport do Czech, Słowacji i Skandynawii, z czego zamierzamy korzystać - powiedział Handlowi Extra Artur Pielak. Dodaje, że były już oddział Kimberly-Clark nadal będzie z tym koncernem współpracował jako wyłączny dystrybutor specjalistycznych majteczki dla dzieci (DryNites, Huggies Little Swimmers, Pull Ups) oraz chusteczki nawilżane dla niemowląt Huggies.

Według Artura Pielaka zarządzana przez niego firma pozostaje rynkowym liderem artykułów higienicznych w Polsce, jak również w jego najważniejszych segmentach. Jak podaje za Nielsenem, w styczniu-lutym 2013 r. miała 15 proc. rynku całej kategorii w ujęciu wartościowym, w segmencie papieru toaletowego udział wynosił 13,5 proc., ręczników kuchennych - 9,5 proc., chusteczek kosmetycznych - 18,9, chusteczek higienicznych - 21,5 proc.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.