Biedronka realizuje plany

W ub.r. Biedronka zanotowała prawie 18-proc. wzrost sprzedaży, do 28,1 mld zł netto.

Oznacza to, że Biedronka odpowiada już za ok. 62 proc. całkowitej sprzedaży portugalskiej Grupy Jeronimo Martins. Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka, zwraca uwagę na jeszcze jedno. - W 2012 r. osiągnęliśmy 6,4-proc. wzrost sprzedaży like for like. To wynik lepszy niż średnia rynkowa - nie ukrywa zadowolenia szef Biedronki. - W tym roku, pomimo niezbyt optymistycznych danych gospodarczych, planujemy dalszy rozwój sieci. Chcemy otworzyć ok. 290 sklepów oraz 2 centra dystrybucyjne. Inwestycje będą na minimalnie wyższym poziomie niż w roku ubiegłym - dodaje. Te ostatnie wyniosły w ubiegłym roku ponad 1,66 mld zł.

W 2012 r. Biedronka otworzyła 263 nowe sklepy, 15 zostało zamkniętych. Tym samym obecnie działa już 2125 sklepów tej sieci zlokalizowanych w ponad 800 miejscowościach w całej Polsce. Firma wybudowała także dwa nowe centra dystrybucyjne. - Obecnie mamy 11 centrów dystrybucyjnych o łącznej powierzchni magazynowej ok. 270 tys. mkw. Koszt budowy jednego obiektu to w zależności od lokalizacji 60-90 mln zł. Jedno centrum obsługuje 150-200 sklepów - informuje Tomasz Suchański. Oznacza to, że przy docelowej liczbie 3 tys. sklepów w 2015 r., Biedronka będzie potrzebowała ok. 15 centrów dystrybucyjnych.

Wciąż nie wiadomo, ile z tych 3 tys. sklepów będzie działało na zasadzie franczyzy. Obecnie w ramach testów w takim systemie działa zaledwie kilkanaście sklepów, przede wszystkim w mniejszych miejscowościach.