Wyborowa trzyma się mocno

Mimo że rynek wódek segmentu premium spada w tempie dwucyfrowym, Wyborowa ma się dobrze.

Jak poinformował Pernod Ricard Polska za Nielsenem, do września br. przez 12 miesięcy segment wódek premium – porównując rok do roku – stracił wolumenowo aż 14,5 proc. Tu liderem pozostaje marka Wyborowa, która ma 24,4 proc. tej części rynku.

 – Dzięki relaunchowi i wprowadzeniu nowego portfela smaków Wyborowa odnotowała we wrześniu wzrost o blisko 10 proc. rok do roku – informuje Arkadiusz Dobosz, vodkas marketing manager w Pernod Ricard Polska. Zapewnia, że w ujęciu 12-miesięcznym sztandarowa marka firmy też wykazuje pozytywną dynamikę.

– Bardzo dobrze radzi sobie też nasz Absolut, który we wrześniu odnotował ponad 5-proc. wzrost, umacniając swoją mocną drugą pozycję w segmencie – informuje Dobosz.