Bahlsen chce być liderem

Bahlsen kosztem 20 mln zł rozbudował zakład w Skawinie, co pozwoli mu przyspieszyć ekspansję na rynku ciastek w Polsce i za granicą.

Dzięki tej inwestycji wartość nakładów poniesionych na rozwój biznesu w Polsce przez Wernera M. Bahlsena urosła do 100 mln zł.

– Skawina ma kluczowe i strategiczne znaczenie dla Grupy Bahslen. Poza produktami na rynek polski produkowane są tutaj wyroby dla krajów Grupy Bahlsen i na rynki międzynarodowe. Polska to również największy, poza Niemcami, rynek sprzedaży – stwierdził podczas niedawnej uroczystości otwarcia nowej hali produkcyjnej właściciel firmy Werner M. Bahlsen.

Jak twierdzi Scott Brankin, country manager Bahlsen Polska, połowę produkcji wytwórni w Skawinie firma wysyła za granicę, a połowa jest przeznaczona na krajowy rynek, te proporcje po uruchomieniu nowej linii zostały zachowane.

– Fabryka w Skawinie to jedyny obiekt w Grupie Bahlsen, w którym na wszystkie rynki międzynarodowe produkowane są markizy Hit, które na polskim rynku są liderem segmentu markiz – twierdzi Scott Brankin, który powołuje się na sierpniowo-wrześniowy panel Nielsena. Wynika z niego, że w ujęciu wartościowym ciastka Hit mają 40 proc. segmentu markiz.

Według Scotta Brankina nowa inwestycja otwiera Bahlsenowi drogę do walki opozycję lidera rynku ciastek – obecnie z 11-proc. udziałem znajduje się na drugim miejscu. Wyprzedza go Kraft Foods (LuPolska)