Wina: kierunek słodkie

CEDC liczy, że Carlo Rossi Sweet Red będzie przebojem w kanale tradycyjnym.

Jak podaje CEDC, do marki Carlo Rossi należy obecnie 9 proc. rynku wina stołowego w ujęciu wartościowym, co czyni go liderem tej kategorii. Jak podaje CEDC za Nielsenem, rocznie sprzedaje się w Polsce 68 mln litrów wina stołowego o wartości 1,3 mld zł. Po 9 miesiącach tego roku jego rynek urósł o 13,3 proc. ilościowo i o 12 proc. wartościowo.

 – W Europie Zachodniej jest trend odchodzenia od ciężkiego wytrawnego wina, który pewnie niebawem dotrze do Polski – mówi Andrzej Studziński, brand manager win kalifornijskich w CEDC.

Wino Carlo Rossi Sweet Red trafiło już we wrześniu zarówno do kanału nowoczesnego, jak i tradycyjnego, ale zdecydowanie pasuje do tego drugiego. – Co druga butelka wina sprzedawana w sklepie handlu tradycyjnego to słodki i półsłodkie – mówi Studziński. Jak twierdzi, nowe wino zostało dobrze przyjęte przez konsumentów i sprzedaje się lepiej niż firma przewidywała.