Dziennikarze wolą whisky

Spośród alkoholi najbardziej medialne są whisky i koniaki - podał Instytut Monitorowania Mediów.

Zakaz reklamy alkoholu nie oznacza, że mocne trunki nie pojawiają się w mediach. Instytut przeanalizował ponad 27 tych publikacji, które ukazywały się w prasie oraz internecie od stycznia do września 2012 r. pod kątem występowania w nich 60 marek mocnych alkoholi. Prawie jedna trzecia z nich dotyczyła whisky i koniaków. Najczęściej o mocnych trunkach można był przeczytać w prasie branżowej, ekonomicznej i kolorowych magazynach. Oficjalna komunikacja producentów alkoholi w sieciach społecznościowych jest zdaniem ekspertki z Instytutu Monitorowania Mediów raczej zachowawcza (przepisy na drinki, celebracja picia alkoholu, akcje społeczne).

Popularność ciemnych alkoholi należy wiązać z aktywnością marketingową importerów. Segment mocnych „ciemnych alkoholi" – zwłaszcza whisky – ma dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży. Według Nielsena w ubiegłym roku sprzedano 10,51 mln l whisky, czyli o 35 proc. więcej niż w 2010 r.