Polacy mniej lojalni

Nie są przywiązani do konkretnej sieci, coraz częściej kupują w sklepach pod różnymi szyldami.

Jak wynika z badań GfK Polonia, Polacy stają się coraz bardziej nielojalni w stosunku do marek sklepów, w których robią zakupy. - Na przykład w przypadku Biedronki i Lidla zakupy robią w obu sieciach - mówi Magdalena Zimna, dyrektor custom research trade GfK Polonia. Dodaje, że 62 proc. Polaków przyznaje, iż robi zakupy w sklepach pod różnymi szyldami. Aż 93 proc. uważa, że sklepy powinny skuteczniej zabiegać o ich lojalność. 

Nasila się też zjawisko świadomego kupowania, tzw. smart shopping. - Rośnie liczba racjonalnych nabywców. Jeszcze w 2010 r. stanowili 11 proc. kupujących, rok temu już 17 proc. - podkreśla Magdalena Zimna. Charakteryzuje ich robienie zakupów planowanych, kontrola budżetu, duża wrażliwość na cenę i nielojalność wobec konkretnej marki sklepu.

Barbara Mikusińska 774 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.