Butelki zastępują kartony

Coca-Cola Poland Services zastąpiła dotychczasowe litrowe, kartonowe opakowania soków Cappy butelkami PET.

 

Do niedawna butelki plastikowe były zarezerwowane dla produktów marki Cappy oferowanych w opakowaniach o mniejszej pojemności. Decyzja koncernu jest zgodna z panującym w branży napojowej trendem. Producenci – w tym Coca-Cola – coraz chętniej inwestują w linie do rozlewu w technologii aseptycznej i tzw. barierowej, zastępując butelki szklane i pudełka z laminatów butelkami PET.

Tendencja ta wynika z upodobań konsumentów, którzy oczekują produktów w wygodnych i lekkich opakowaniach. – Walorem opakowania jest przede wszystkim funkcjonalność – przezroczyste butelki pozwalają widzieć produkt i kontrolować jego ilość w każdej chwili, są także łatwe i wygodne w recyklingu – podkreśla Beata Ptaszyńska-Jedynak, kierownik ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services. Jak informuje za Nielsenem, w rynku soków, nektarów i napojów marka Cappy ma 2-proc. udział w ujęciu wolumenowym oraz prawie 4-proc. w ujęciu wartościowym (Nielsen, wrzesień 2011 – sierpień 2012).