CEDC: Soplica i Żubrówka Biała napędzają sprzedaż

CEDC w II kwartale 2012 r. sprzedał w Polsce o 6 proc. więcej wódki niż w analogicznym okresie roku poprzedniego - wynika z najnowszego sprawozdania finansowego giełdowej spółki.

Jeszcze bardziej, bo aż o 20 proc. wzrosła sprzedaż wódek CEDC w ujęciu wartościowym.  Jak twierdzi producent, na te wzrosty zapracowały głównie wódki Żubrówka Biała i Soplica.

Nie bez znaczenia jest konsekwentnie prowadzona strategia sprzedaży, która zakłada wzmocnienie kanału tradycyjnego kosztem dyskontów, co ma pozytywny wpływ na uzyskiwane marże i w konsekwencji poziom uzyskiwanych przychodów. Te rosną pod wpływem innych trendów. Według CEDC wciąż rośnie popyt na wódki smakowe i te w butelkach o mniejszej objętości (100 ml).

Jak podaje CEDC za Nielsenem, obecnie należy do niego 23,7 proc. rynku wódki (dane za 12 miesięcy do lipca br., wolumenowo), co mu daje drugie miejsce za Stock Polska. O ile rynkowy lider powoli traci ilościowy udział w rynku (spadek rok do roku z 35,7 do 34,3 proc.), o tyle CEDC w tym samym czasie zwiększył go o 0,5 pkt proc. Jednak znajdujący się na trzecim miejscu Sobieski Dystrybucja może pochwalić się jeszcze lepszą dynamiką – jego udział  wzrósł o 1,1 pkt proc., do poziomu 21,8 proc.     

   Zdjęcie: CEDC