Limitowany sos od Winiar

Na stabilnym rynku suchych sosów do gotowania nowości zdarzają się sporadycznie. Jedną z nich wypuścił właśnie na rynek Nestle.

Główni producenci w kategorii sosów do gotowania zachowują się dość biernie, jeśli chodzi o innowacje. W tej kategorii dominują sosy pieczeniowe (według Nestle stanowią o 44 proc. wartości tego rynku), i trudno tu o przełomową innowację, która byłaby w stanie na rynek istotnie wpłynąć, szczególnie że w przypadku tej kategorii konsumenci dokonują tradycyjnych wyborów. Jak podaje Nestle za Nielsenem (sierpień 2011 – lipiec 2012), rynek sosów do gotowania wart jest 154 mln zł.

W tej sytuacji częściej modyfikują opakowania i receptury niż wymyślają nowe smaki. Tym razem jednak Nestle, które jest liderem kategorii z myślą o grudniowych świętach wypuściło na rynek Sos pieczeniowy z pomarańczą Popisowy Winiary. Według Wojciecha Osińskiego, marketing managera w dziale kulinarnym Nestlé Polska, to pierwszy limitowany produkt Winiar w tej kategorii. Miesiąc debiutu, październik, nie był wybrany przypadkowo. – Sosy do gotowania najchętniej kupowane są w okresie jesienno-zimowym. Różnica między okresem najniższej a najwyższej sprzedaży wynosi ok. 20 proc. – mówi Osiński.

 – Marka Winiary absolutnie zawładnęła kategorią sosów do gotowania. Trzy pierwsze najlepiej sprzedające się produkty w tej kategorii to: Sos pieczeniowy ciemny Na Każdy Dzień Winiary z udziałem wartościowym 15,3 proc., Sos pieczeniowy jasny Na Każdy Dzień Winiary z udziałem 7,6 proc. oraz Sos pieczarkowy Na Każdy Dzień Winiary z udziałem 5,8 proc. – wylicza Wojciech Osiński. W kategorii sosów do gotowania marka Winiary ma udział na poziomie prawie 55 proc. (Nestlé za Nielsenem, za okres sierpień 2011 – lipiec 2012 rok).