Trendy: Czas na multipacki

Wafle w czekoladzie są motorem rozwoju kategorii słodyczy impulsowych - informuje Nestle Polska. Jak podaje ze Nielsenem, w okresie sierpień ’11 - lipiec ’12 sprzedaż tej kategorii rok do roku w ujęciu wartościowym wrosła o 13 proc.

Jak Nestle podaje ze Nielsenem, w okresie sierpień ’11 - lipiec ’12 sprzedaż tej kategorii rok do roku w ujęciu wartościowym  wrosła o 13 proc.

Wafle ze względu na ich relatywnie niską cenę (1,00-1,50 zł) idealnie nadają się do sprzedaży przy kasie.  Maja Kołodziejczyk, kierownik produktu w dziale słodyczy Nestle Polska, twierdzi, że najważniejszym kryterium przy wyborze wafli czekoladowych jest marka, następnie smak i wielkość opakowania.

Z badań Nielsena wynika, że konsumenci najczęściej wybierają wafle o smaku czekoladowym  (50 proc.), w dalszej kolejności są smaki: orzechowy (22 proc.), mleczny (12 proc.), kokosowy (8 proc.) i karmel/toffi (5 proc.).

- Jednym z trendów na rynku jest rosnąca popularność opakowań zbiorczych, tzw. multipacków – mówi Kołodziejczyk. Jej firma ma od niedawna w swojej ofercie multipacki z wafelkami Princessa oraz Nesquik. Są one mniejsze od wersji impulsowej, co oznacza, że zawierają mniej kalorii, przez co łatwiej mogą się na nie skusić osoby dbające o linię. 

Tego typu opakowania są bardzo popularne na Zachodzie, gdzie handel jest silnie skoncentrowany, przez co dostępność słodkich impulsów jest bardzo utrudniona. Ze względu na spadek liczby sklepów osiedlowych ten typ opakowań ma w Polsce ma duże perspektywy.