Ambra powalczy o rynek RTD

Buduje w kategorii napojów RTD segment premium dla kobiet.

Ambra debiutowała na rynku RTD w sierpniu ub.r., wprowadzając do dystrybucji Fiorentynki. To napoje na bazie wina musującego i soku w 200-ml butelkach, będące rozwinięciem kobiecego szampańskiego koktajlu Fiore.

We wrześniu tego roku wprowadziła drink na bazie mocnego alkoholu, również adresowany do kobiet. Pod marką Cin & Cin Drink w 0,5-l butelkach sprzedaje napoje o mocy 18 proc. o smakach mojito i watermelon.

– Cin & Cin Drink stanowi odpowiedź na to zapotrzebowanie konsumentów, którzy chętnie sięgają po ulubione drinki przed wyjściem do klubu, podczas tzw. before party. Chcemy budować segment premium w kategorii alkohole mocne dla kobiet – mówi Tomasz Gasiński, senior brand manager odpowiedzialny za markę Cin & Cin w grupie Ambra.

Rynek napojów alkoholowych typu ready to drink jest wprawdzie mały, ale ma przed sobą dobre perspektywy. Z wyliczeń Nielsena wynika, że w 2011 r. Polacy wypili ich za 74 mln zł, czyli o 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Według analityków Euromonitora rynek jest daleki od nasycenia. Policzyli oni, że na przeciętnego Polaka przypada niespełna1 l RTD rocznie, podczas gdy w Niemczech przeciętne spożycie tego napoju per capita wynosi 6 l, a w Estonii – 8,5 l.