Baterie na plusie

Rośnie sprzedaż, ceny spadają.

Od lipca 2011 do czerwca 2012 wartość sprzedaży baterii w Polsce w  porównaniu z analogicznym okresem z lat poprzednich wzrosła o 2,2 proc., do poziomu 254,7 mln zł – wynika z danych Nielsena. Pod względem ilościowym rynek urósł nieco mniej – w badanym okresie sprzedano 148,6 mln sztuk baterii, co oznacza wzrost o 1,5 proc.

– Rynek baterii pierwotnych w perspektywie trzech lat jest stabilny z małą tendencją wzrostową wartościowo i ilościowo – komentuje Konrad Łubieński, trade programs coordinator z firmy GP Battery, która ma obecnie 16,5 proc. rynku w ujęciu wartościowym (GP Battery za Nielsenem).

Jak twierdzi, ceny baterii na półce powoli, lecz systematycznie spadają. – Rok do roku ceny w obydwu segmentach – baterii alkalicznych i cynkowych – spadły o 6 proc. W ostatnich trzech latach spadek w segmencie baterii alkalicznych wyniósł 9 proc., a baterii cynkowych – 7 proc. Spadek cen jest spowodowany zaostrzaniem się konkurencji w kanale nowoczesnym i silnemu rozwojowi dyskontów – tłumaczy Łubieński.

Według niego w najbliższych latach dotychczasowy trend się utrzyma: – Nadal zyskiwać będą baterie alkaliczne, a tracić cynkowe. Taka sytuacja będzie miała miejsce, jeżeli nie nastąpi szybki rozwój baterii litowych i znaczny spadek ich cen. Przy takim rozwoju wydarzeń baterie alkaliczne mogą zacząć tracić na znaczeniu kosztem nowej technologii – zastrzega Łubieński.