Winiary kontratakują

Nestle wprowadza na rynek kolejny innowacyjny fix w ramach linii Winiary Pomysł na… Producent zapowiada silne wsparcie nowości w mediach.

Nowy produkt Nestle - Winiary Papirus Pomysł na... - tym różni się od innych fiksów tej linii, iż zamiast woreczka do pieczenia ma nasączony tłuszczem i przyprawami pergamin, który pozwala usmażyć porcję kurczaka w 10 minut. Jeśli produkt spodoba się konsumentom i stanie się rynkowym przebojem, firma ma szansę prześcignąć dotychczasowego lidera tej kategorii - Unilevera, którego marka Knorr ma obecnie 49 proc. rynku w ujęciu wartościowym  (Unilever za Nielsenem, sierpień 2011 - lipiec 2012).

Przypomnijmy, że już raz Nestle rynek fiksów radykalnie odmieniło. W 2008 r. firma jako pierwsza wypuścił woreczek do gotowania beztłuszczowego Winiary Pomysł na… kurczaka soczystego. Produkt ten okazał się hitem i wraz z innymi „soczystymi” fiksami radykalnie zmienił kategorie fiksów.

Jak twierdzi Wojciech Osiński, marketing manager marki Winiary, obecnie linia Winiary Pomysł na... zajmuje drugie miejsce na rynku, z udziałami w ilości sprzedanych sztuk na poziomie prawie 45 proc. (Nestle za Nielsenem czerwiec 2011 – maj 2012). W ujęciu wartościowym ten udział jest trochę większy (przekracza 45 proc.).