Unilever odświeży markę Lipton

Jesienią będzie miało miejsce kompleksowe odświeżenie marki Lipton Yellow Label Tea - poinformowała Handel Extra Anna Kubicka, brand manager z Unilevera.

- Nowa herbata Lipton Yellow Label dzięki zastosowaniu innowacyjnego sposobu jej przygotowania ma teraz bogatszy smak i aromat – opowiada o planowanych zmianach Kubicka. Według niej opakowanie przejdzie zmianę szaty graficznej. Producent planuje bardzo duże wsparcie zmian w mediach, w tym w telewizji.

Jak twierdzi Anna Kubicka, rynek herbaciany stracił na wartości 1,8 proc. rocznie (Unilever za Nielsenem, kwiecień 2011 - maj 2012 vs. kwiecień 2010 - maj 2011). Spadek ten jest wynikiem głównie gorszej sprzedaży herbat czarnych, których udział w rynku stanowi jednak aż 45 proc. Rośnie za to sprzedaż herbat earl grey (9 proc. rynku) oraz zielonych (9,5 proc.).

Unilever ze swoimi markami Lipton i Saga jest liderem rynku herbaty.  Według firmy obie marki stanowią 34,7 proc. wolumenu sprzedaży tego rynku.