Agros-Nova: Letnia ofensywa dżemów

Agros-Nova chce wzmocnić swoją pozycję lidera w kategorii dżemów. Ma jej w tym pomóc nowa linia premium.

Nowa linia ma trafić do handlu jeszcze w sierpniu. Agros-Nova jest liderem kategorii – według Nielsena należąca do niej marka Łowicz ma ok. 40 proc. rynku w ujęciu wartościowym, podczas gdy jego najpoważniejszy rywal - bydgoski Stovit - ma 7 proc.

Nowe przetwory będą oferowane w najpopularniejszych smakach kategorii: truskawkowym, porzeczkowym, brzoskwiniowym oraz wiśniowym.

- Łowicz 100 proc. z owoców jest odpowiedzią na potrzeby rynku – rosną kategorie produktów wyższej jakości, ale i o wyższej cenie. Wzrosty w tych kategoriach wynikają z długofalowych zmian w konsumpcji: konsumenci dokonują więcej świadomych wyborów, interesują się składem produktów i są skłonni zapłacić więcej za produkty lepszej jakości – wyjaśnia dyrektor komunikacji korporacyjnej Agros-Novej Joanna Bancerowska.

Według badań Nielsena (luty 2011 - styczeń 2012 r.) konsumenci kupili 22,4 tys. ton - o 5,1 proc. więcej niż w analogicznym poprzednim okresie. Wydali na nie 227 mln zł, co oznacza wzrost o 11,6 proc.