BelVita zamiast LuGo!

Kraft Foods rezygnuje z lokalnej marki ciastek pożywnych LuGo! Od czerwca ten sam produkt promuje pod swoją międzynarodową marką BelVita.

Udział ciastek LuGo! w segmencie nutrition (tzw. ciastek pożywnych) wynosi 17 proc. w ujęciu wartościowym (Nielsen, maj 2012). Firma sporo ryzykuje, rezygnując z utrwalonego na rynku brandu.

Zmiana ta podyktowane jest strategią koncernu, któremu przestało odpowiadać, że jego produkt występuje na 20 rynkach pod różnymi, lokalnymi nazwami. Jak informuje Kraft Foods, brand Bebe Dobre Rano stał się jednym z wiodących produktów w kategorii paczkowanych ciastek na rynku czeskim. W Rosji pod nazwą Jubileynoye Utrennoye podwoiły w ub.r.  rynkowe udziały pod względem wartości i wielkości sprzedaży.  

Jak twierdzi Agnieszka Dobrowolska, brand manager BelVita w Kraft Foods, bodźcem do przeprowadzenia zmiany w Polsce z LuGo! na BioVita był sukces tej drugiej marki w Wielkiej Brytanii. W ciągu dwóch lat stała się na Wyspach bardziej popularna niż we Francji, gdzie wprowadzano ją pięć lat temu.

 - BelVita jest dostępna u nas w sprzedaży od czerwca. W pierwszej kolejności pojawiła się w handlu nowoczesnym i stopniowo rozszerzamy jej dystrybucję o kolejne placówki handlu tradycyjnego. Wszystko wskazuje na to – zarówno badania konsumenckie, jak i pierwsza sprzedaż – że w przypadku BelVity możemy się spodziewać satysfakcjonujących nas wyników, zgodnych z zakładanymi – mówi Agnieszka Dobrowolska.

Grupa docelowa jest taka sama jak w przypadku LuGo! – to aktywne osoby w wieku 25-45 lat. Uległa zmianie linia komunikacyjna – Kraft Foods stara się teraz przekonać konsumentów w swoich reklamach, że jego słodkie przekąski są zdrowe i pożywne, przez co stanowią alternatywę dla tradycyjnego śniadania.