Zielona Nestea liderem segmentu

Nestea została rynkowym liderem w segmencie mrożonych herbat zielonych - poinformowała Wioletta Bartosiewicz, marketing activation manager Nestea z firmy Coca-Cola Poland Services.

Według udostępnionych przez producenta danych Nielsena (styczeń-maj 2012) udział wolumenowy Nestea w segmencie mrożonych herbat zielonych wynosi 42,9 proc. Oznacza to, że koncern wyprzedził  PepsiCo, którego marka Lipton Ice Tea z udziałem 39,1 proc. spadła na drugie miejsce. 14,7 proc. stanowią marki własne –  reszta należy m.in.do Zbyszko oraz Hoopa. 

Nestea jest też liderem całej kategorii. W maju 2012 r. marka (za Nielsenem) zanotowała 32,1 proc. udziału w rynku ice tea pod względem wielkości sprzedaży i 52,6 proc. w ujęciu wartościowym.

Kategoria nadal rośnie. Od czerwca 2011 r. do maja 2012 r. vs. analogiczny okres rok wcześniej handel sprzedał o 3 proc. więcej napojów typu ice tea, tj. 183,7 mln l o łącznej wartości 537 mln zł (Nielsen).

– Według najświeższych danych, porównując rok do roku za 12 miesięcy, rynek mrożonych herbat czarnych wzrósł o 3,2 proc., ale segment zielonych aż o 7,8 proc.  - mówi Wioletta Bartosiewicz. Liczy na to, że za sprawą dwóch nowości - herbat słodzonych stewią Nestea green tea citrus oraz Nestea strawberry aloe vera pozycja Coca-Coli w tym segmencie rynku jeszcze się wzmocni. 

Herbaty, które trafią do sklepów 16 lipca, dzięki zastosowaniu naturalnego słodzika mają o jedną trzecią mniej kalorii niż te same napoje słodzone cukrem. – Po herbaty mrożone sięgają osoby w wieku 20-29 lat, ale w przypadku herbat zielonych grupa docelowa jest nieco inna – stanowią ją kobiety w wieku 25-39 lat, a więc osoby, które bardziej niż inne zwracają uwagę na linię – twierdzi Wioletta Bartosiewicz.

W Unii Europejskiej stewia została dopuszczona do użytku przez Komisję Europejską dopiero w listopadzie ub.r., ale Coca-Cola stosuje ten słodzik od dawna na innych kontynentach. Obecnie w jej zagranicznym portfolio znajduje się już ponad 30 napojów słodzonych ekstraktem z liści stewii, np. we Francji - Fanta Still, w Turcji − Fanta Blood Orange. Niewykluczone więc, że Fanta ze stewią pojawi się z czasem na polskim rynku.

Przypomnijmy, że jako pierwsze zielone herbaty słodzone stewią wprowadziło w kwietniu PepsiCo. Są to Lipton Ice Tea – green lemon oraz green mango.