Coca-Cola: dzięki Euro 2012 zwiększyliśmy sprzedaż

Coca-Cola dzięki sponsoringowi UEFA Euro 2012 i prowadzonej przed i w trakcie piłkarskiego turnieju kampanii reklamowej zwiększyła sprzedaż - poinformował koncern.

O ile udało się podnieść sprzedaż, producent nie podał, pochwalił się jedynie dobrymi wynikami sprzedażowymi za I kwartał br. Z panelu Nielsena (styczeń-marzec 2012) wynika, iż wartościowy udział Coca-Coli w kategorii napojów gazowanych przekroczył 50 proc. i był to najlepszy wynik firmy od lipca 2011 r.  

Coca-Cola szczyci się też tym, iż jej marka znalazła się na czele rankingu marek najbardziej kojarzonych z emocjami sportowymi.  Według badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych 14-20 maja 2012 r. wśród polskich internautów w wieku co najmniej 15 lat najwięcej, bo 64 proc. z nich wskazało markę Coca-Cola jako kojarzącą się z emocjami sportowymi.

Jak twierdzi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola Poland Services, strefy Coca-Cola działające w ramach Stref Kibica w Polsce i na Ukrainie przyciągnęły pół miliona osób, w tym blisko 100 tys. osób w samej Warszawie. Największą strefę Coca-Cola we Lwowie odwiedziło 120 tys. osób.