Jim Beam z nową etykietą

Zawiera mniej tekstu i mocno eksponuje nazwę kategorii, do której trunek się zalicza.

Nowa etykieta Jim Beama White eksponuje wyraz "bourbon”, czyli nazwę kategorii, której Jim Beam jest wieloletnim liderem. CEDC zachował charakterystyczny prostokątny kształt butelki wyróżniający markę na półce.

- Modyfikacje wynikają ze strategii informowania konsumentów o jakości produktów Jim Beam oraz o wyróżnikach marki. W zeszłym roku zaprezentowaliśmy nową butelkę wariantu Jim Beam Black uwydatniającą 6-letni okres leżakowania tego trunku w dębowych beczkach – mówi Zuzanna Łatacz, młodszy kierownik marki Jim Beam.

Bourbon jest amerykańskim trunkiem robionym w ten sam sposób co whisky, tyle że przy jego produkcji wykorzystywana jest kukurydza zamiast samego jęczmienia. Polski rynek importowanych mocnych trunków jest wciąż mały. W badaniach Nielsena bourbony oraz whisky traktowane są więc jako jedna kategoria.  

W ciągu 12 miesięcy whisky, whiskey oraz bourbon (Nielsen luty 2011 – marzec 2012)  sprzedano w Polsce 11 mln litrów, czyli o 32 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W segmencie bourbonów Jim Beam jest nr 1.

Polskie portfolio marki Jim Beam obejmują warianty: Jim Beam White, Jim Beam Black, napój z kategorii RTD Jim Beam & cola oraz wzbogacony sokami z czarnej wiśni Bourbon Red Stag.