Polacy piją Ballantine's

Pod względem spożycia whisky Ballantine’s Polska jest na trzecim miejscu w Europie, za Hiszpanią i Francją - ujawnił Handlowi Extra Jean-Baptiste Mouton, dyrektor marketingu i członek zarządu Pernod Ricard Polska.

Francuzi mają powody do zadowolenia, bo wprawdzie spożycie czystej wódki w Polsce wciąż spada, producent Absoluta i Wyborowej dobrze radzi sobie w innych segmentach alkoholowego rynku. Jak twierdzi Jean-Baptiste Mouton, szczególnie dobrze rozwija się sprzedaż whisky.

-  Nasz trend rynkowy [wzrost - przyp.red.] w tej kategorii wynosi 26 proc. O chłonności tego rynku najlepiej świadczy kariera whisky Ballantine’s – więcej tego alkoholu sprzedajemy tylko w Hiszpanii i we Francji – twierdzi Mouton. W ujęciu 12-miesięcznym w Polsce sprzedaje się 11 mln litrów whisky (Nielsen, do lutego-marca  2012 r.). W stosunku do analogicznego okresu w 2011 roku oznacza to wzrost o około 32 proc.

Jak informuje Mouton, do marki Ballantine’s Finest obecnie należy około jedna czwarta rynku whisky w Polsce,  udział wszystkich marek whisky Pernod Ricard Polska w rynku wynosi zaś 32 proc. (Nielsen, 12 miesięcy do maja 2012, bez dyskontów).