Whisky od Żywca

Grupa Żywiec wprowadziła do dystrybucji szkocką whisky Long John. Trunek należy do tego segmentu alkoholowego rynku, przed którym rysują się bardzo dobre perspektywy.

Należąca do Heinekena Grupa Żywiec zajmuje się wprawdzie głównie warzeniem oraz dystrybucją piwa (ma ich 30 w asortymencie), ale wykorzystuje swoich 800 przedstawicieli handlowych do dystrybucji mocniejszych alkoholi, takich jak np. wprowadzona właśnie do oferty szkocka whisky Long John.

- Taka komplementarność oferty powoduje, że właściciele sklepów chętniej z nami współpracują, gdyż jest to dla nich po prostu wygodne - mogą zamówić najszybciej rotujące produkty u jednego dostawcy – wyjaśnia rzecznik Grupy Żywiec Sebastian Tołwiński.

Long John trafił do sklepów tradycyjnych, których udział w rynku whisky według Nielsena wynosił w 2011 r. 33,2 proc. (w ujęciu ilościowym).

O ile sprzedaż wódki czystej dołuje, o tyle whisky sprzedaje się z roku na rok coraz lepiej. Jak wynika z panelu Nielsena, w okresie styczeń 2011 – luty 2012 r. w Polsce sprzedano 105 100 hl tego trunku, co oznacza, że w stosunku rocznym rynek whisky urósł aż o 34,4 proc. Według prognoz branżowej agencji analitycznej IWSR w latach 2012-2016 sprzedaż whisky w Polsce urośnie o prawie 51 proc.