Wyborowa ma nową butelkę

4 czerwca do sprzedaży trafiła Wyborowa w nowych opakowaniach. Dzięki bardziej eleganckiej butelce Pernod Ricard Polska chce podkreślić status wódki premium.

 

Jak podkreśla Arkadiusz Dobosz, marketing manager vodka category Pernod Ricard Polska, właśnie z tego powodu cena wódki zostanie utrzymana na dotychczasowy poziomie. - Zmieniliśmy butelkę po to, by wzmocnić u konsumenta poczucie, że produkt wart jest swojej ceny. Liczymy, że nowy design Wyborowej zostanie pozytywnie odebrany przez młodszych konsumentów w wieku od 25 lat w górę, w co pozwalają wierzyć testy prowadzone na grupie 1300 respondentów – mówi  Dobosz.

Ostatnim razem Wyborowa zmieniła butelkę w 2005 roku i jak zapewnia firma, po tym liftingu sprzedaż Wyborowej w ciągu trzech lat wzrosła o 350 proc. Ten sukces trudno będzie powtórzyć, gdyż rynek wódki stał się wyjątkowo trudny,  zwłaszcza w segmencie premium, do którego Wyborowa się zalicza.

Jak twierdzi Maria Spuz-Szpos, group brand manager domestic vodkas Pernod Ricard Polska, sprzedaż wódki z górnej półki w ciągu 12 miesięcy do marca 2012 r.  zmalała aż  o 20 proc. (w ujęciu ilościowym, za Nielsenem). Dodaje jednak, iż Wyborowa od stycznia bieżącego roku ma coraz lepsze wyniki sprzedaży:Pierwsze 4 miesiące sprzedaży tego roku zakończyła z wynikiem wyższym niż rok temu – twierdzi Spuz-Szpos, przyznając, że te dobre wyniki to głównie zasługa Wyborowej w odmianach smakowych (Smaki Świata). Wyborowa  w klasycznej odmianie według Nielsena jeszcze w marcu br. po 12 miesiącach traciła rynek – licząc rok do roku jej udział zmalał z 3,4 do 2,9 proc.