FoodCare liczy na pogodne lato

Sprzedaż dodatków żelujących producenta zależy od cen owoców i cukru.

FoodCare, producent m.in. dodatku żelującego Gellwe Konfiturex, ma nadzieję, że tegoroczne lato będzie słoneczne i ciepłe.

Pogoda w ostatnich dwóch latach nie sprzyjała rozwojowi kategorii dodatków żelujących. Po bardzo dobrych latach 2008 i 2009, kiedy rynek środków żelujących osiągnął wartość 41,5 mln zł, nastąpił bardzo słaby pod względem sprzedaży rok 2010. Wartość rynku spadła wówczas do poziomu 27,9 mln zł (Nielsen). Ubiegły rok był pod tym względem tylko nieznacznie lepszy.

Sprzedaż dodatków żelujących w największym stopniu zależy od pogody i związanego z nią urodzaju na owoce. Słoneczne i ciepłe lato oraz obfitość  owoców sprzyjają domowemu przetwórstwu, lato chłodne i deszczowe to mniejszy urodzaj i wyższe ceny, co ogranicza popyt na nie.

- W okresie tym realizujemy ponad 90 proc. całej sprzedaży w tej kategorii – przyznaje Paulina Włodarska, dyrektor marketingu firmy FoodCare, mającej w portfolio m.in. Gellwe Konfiturex.

Na poziom sprzedaży mieszanek żelujących wpływa też cena cukru. - W przypadku naszego Konfitureksu uzależnieni jesteśmy od cen cukru, które były w ub.r. rekordowo wysokie, szczególnie w I i II kwartale – komentuje Paulina Włodarska.

W tym roku ceny cukru trochę spadły. – Na razie trudno określić, jak długo utrzyma się taka sytuacja – dodaje dyrektor marketingu FoodCare.