Serki Krówka Śmieszka znów na polskim rynku

Ich dystrybutorem jest Danone Polska.

 

Serki topione znane przed laty pod nazwą Krówka Śmieszka (oryginalnie La Vache qui rit) znów trafiają na sklepowe półki. Ich dystrybutorem w Polsce jest Danone Polska.

Firma, która dotychczas była przede wszystkim obecna na rynku jogurtów (ma też kefir i śmietany) podpisała umowę o współpracy z francuską firmą Bel, która jest właścicielem takich marek sera jak La Vache qui Rit (serki topione), Kiri, Mini Baby Bel, Boursin (ser do smarowania) i Leerdammer (ser w plastrach). Przedstawiciele Danone nie odpowiedzieli na nasze pytania dotyczące współpracy z firmą Bel.

Danone wprowadza na polski rynek dwa klasyczne sery topione La Vache qui Rit (naturalny i z szynką) oraz nowości La Vache qui Rit ze śmietanką, ser Kiri oraz serki Mini Baby Bel. Z naszych informacji wynika, że w ten sposób Danone chce zwiększyć konkurencyjność na rynku serów topionych i pobudzić tę kategorię, wprowadzając na sklepowe półki innowacyjne produkty.

Tym samem Danone debiutuje w Polsce w segmencie serów topionych. Ich liderem jest Hochland Polska z marką Hochland. Produkt ten ma 51,7 proc. udziałów ilościowych i 50,6 proc. udziałów wartościowych w rynku (luty-marzec 2012, Hochland za Nielsenem). Rynek serów topionych w Polsce wart jest ok. 556,9 mln zł (kwiecień 2011 - marzec 2012, Nielsen). Pod względem wartości sprzedaży wykazuje tendencję wzrostową (ok. 1,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ub.). Jak mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & marketing services manager w Hochland Polska, rynek ten ostatnio mocno się rozwijał. Pojawiły się nowe segmenty i kategorie produktów, widoczne jest większe zróżnicowanie oferty, wyższa jakość. Ale i zdecydowanie większa konkurencja.

- To także ogromny skok technologiczny i ekspansja marek własnych. Sery topione są produktem znanym od wielu lat, ale to sery topione Hochland stały się synonimem jakości, pewnym punktem odniesienia na rynku - mówi Jacek Wyrzykiewicz. Dodaje, że rynek rozwija się obecnie głównie w kierunku produktów najwyższej jakości, praktycznie zapakowanych, coraz bardziej wygodnych dla potencjalnego konsumenta.