Hoop chce być silniejszy w napojach gazowanych non-cola

Wprowadza na rynek innowacyjny dla tej kategorii produkt.

Hoop Polska, właściciel marek Hoop Cola, Jupik, Paola, Białowieski Zdrój, wprowadza na rynek nowy napój gazowany pod nazwą Vinea. W ub.r. dystrybuowany był on w sieci Biedronka.

Jest to napój winogronowy zawierający 10 proc. soku z winogron. Ma delikatny, a zarazem orzeźwiający smak.

- Ma oryginalny smak, a na polskim rynku brak kategorii gazowanych napojów winogronowych, która to grupa świetnie sobie radzi na rynkach naszych sąsiadów: w Niemczech, Czechach czy na Słowacji - mówi Patrycja Giurko, group brand manager w Hoop Polska. Dodaje, że firma chce tym produktem otworzyć subkategorię w Polsce. -  Dodatkowo smak Vinei w przeciwieństwie do wielu gazowanych napojów można określić mianem "szlachetny”, gdyż produkt zbliżony jest do słodkiego wina musującego, z tym że bez zawartości alkoholu - dodaje Patrycja Giurko.

Hoop podaje za Nielsenem, że cały rynek napojów gazowanych (łącznie z colą) to ok. 3,2 mld zł i 1,6 mld litrów. Rynek ten rośnie wartościowo o 2 proc., ilościowo jest raczej stabilny. Charakteryzują go wzrost sprzedaży tanich marek własnych oraz produktów markowych, premium, o wyróżniającym się pozycjonowaniu i postrzeganych jako wiarygodne.

- Dla Vinei - smakowo - nie ma bezpośredniej konkurencji, natomiast jak każdy napój będzie walczyć o konsumenta z innymi popularnymi markami, zarówno koncernów zachodnich, jak i znanych producentów polskich - mówi Patrycja Giurko.

Głównym odbiorcą napojów Vinea mają być kobiety ceniące połączenie elegancji, zdrowia i dobrej zabawy, w wieku 18-45 lat, z wykształceniem średnim i wyższym, mieszkanki miast. Osoby, które zwracają uwagę na wygląd, trendy, którym zależy na wizerunku. Żyjące aktywnie i spędzające czas na aktywnościach miejskich np. zakupy, w kawiarniach etc.

Vinea dostępna będzie w dwóch smakach: białego i czerwonego winogrona, w opakowaniach impulsowych 0,5 l i familijnych 1,5 l. Opakowania familijne dominować będą w sprzedaży w sieciach handlowych, a impulsowe - w handlu tradycyjnym.

Wprowadzając markę Vinea na polski rynek, Hoop chce umocnić swoją pozycję w segmencie napojów gazowanych typu non-cola. Producent ma swojej ofercie Hoop Colę, a poza nią także marki Fruti i Mr Max. - Vinea to nasza odpowiedź bardziej w kierunku segmentu premium napojów typu non-cola, gdzie niemal nie występują napoje winogronowe - mówi Patrycja Giurko.

Vinea to marka o rodowodzie słowackim. Powstała w 1974 roku i cieszy się popularnością u naszych południowych sąsiadów. Jest też z powodzeniem obecna na rynku czeskim. Gazowane napoje winogronowe to subkategoria  rozwijająca się w krajach ościennych.