Jarzynka po trzech latach znów na rynku

Nestlé wraca z odświeżonym produktem i zastępuje nim SmakoMyk.

Nestlé Polska po trzech latach przerwy wraca na rynek z marką przypraw Jarzynka. Zastąpi ona w ofercie Winiar SmakoMyk, przyprawę wprowadzoną w 2009 roku. Producent wycofał ją ze sprzedaży w ub.r., bo jak twierdzi, nie osiągnęła ona zadowalających wyników sprzedażowych.

Przyprawa Jarzynka Winiary pierwotnie została wprowadzona na rynek w 1975 r. Przez wiele lat wielokrotnie zmieniała swój wygląd, pozostając jednak niezmiennie uniwersalną przyprawą do potraw.

Jak mówi Wojciech Osiński, marketing manager działu wyrobów kulinarnych w Nestlé Polska, mimo że Jarzynka nie była obecna w sprzedaży, znajomość jej marki pozostawała na bardzo wysokim poziomie. Znajomość wspomagana marki w listopadzie ub.r. wynosiła 83,1 proc. (według badania GfK Tracking zrealizowanego przez GfK Polonia).

 – Nasi konsumenci regularnie dopytywali się o produkt. Jako firma, która słucha głosu konsumentów, podjęliśmy zatem decyzję o jego ponownym wprowadzeniu na rynek z nieco odświeżoną recepturą oraz nowym, bardzo atrakcyjnym opakowaniem – dodaje Wojciech Osiński. Receptura Jarzynki oparta jest na włoszczyźnie, a odświeżony wygląd jej opakowania ma przywoływać wspomnienia kuchni mamy i babci.

Jarzynka Winiary jest przyprawą uniwersalną, która będzie uzupełniać ofertę Winiar w kategorii przypraw – producent ma już w niej Ziarenka Smaku i Warzylion. W odróżnieniu od tych dwóch produktów Jarzynka ma formę sypkiej przyprawy z kawałkami warzyw. – Dodatkowo jej cena jest bardzo przystępna, a jej skład opiera się na podstawowych warzywach wchodzących w skład włoszczyzny. Różnice produktów są dość znaczne, dlatego nie obawiamy się kanibalizacji – mówi Wojciech Osiński.

Dodaje, że marki Winiary nie mogło zabraknąć w kategorii przypraw uniwersalnych, które towarzyszą Polakom w kuchni od wielu lat. Podkreśla przy tym, że choć rynek przypraw uniwersalnych w ostatnich latach nieco spowolnił, to nadal jest to jedna z większych kategorii kulinarnych; w tym momencie jest ona warta około 204 mln zł (dane za okres od XII 2010 – I 2011 do lI–III 2012, Nielsen).

Rekomendowana cena to 2,30 zł na półce za 200 g produktu. Nestle zapowiada wsparcie sprzedaży Jarzynki Winiary głównie działaniami w sklepach, w tym materiałami POS. Produkt będzie dostępny zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i sieciach handlowych.