CEDC: sprzedaż wódki w Polsce nieznacznie maleje

W pierwszym kwartale 2012 roku w Polsce sprzedano o 1-2 proc. mniej wódki niż w analogicznym okresie roku poprzedniego - poinformował CEDC. Według tego producenta mocnych alkoholi z podobnym spadkiem należy się liczyć w ciągu całego roku.

Mimo że rynek wódki w Polsce nieznacznie się kurczy, producent Bolsa i Absolwenta powodów do narzekań w Polsce nie ma: jego sprzedaż w I kwartale wzrosła w ujęciu ilościowym o 7 proc., zaś w ujęciu wartościowym o 15 proc. Z opublikowanego sprawozdania wynika, że rośnie segment wódek smakowych i tych w mniejszych opakowaniach (0,1 i 0,2 l).

Na wyniki firmy rzutują dużo gorsze wyniki sprzedaży na innych rynkach, zwłaszcza w Rosji, gdzie od 1 stycznia 2012 podatek akcyzowy wzrósł o 10 proc. Przychody netto CEDC w I kwartale 2012 r. wyniosły 148,2 mln dol., podczas gdy rok wcześniej wynosiły 156,7 mln dol.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.