Grupa Danone poszerza ofertę marek wody

Nowe produkty pojawią się w ofercie Żywca Zdrój, Dobrowianki i Smako-Łyka.

 

Grupa Danone, właściciel spółek Żywiec Zdrój (marka Żywiec Zdrój) i WomirSPA (marka Dobrowianka), wprowadza na rynek nowe produkty w obrębie posiadanych już marek wody.

Oferta marki Żywiec Zdrój, lidera rynku wody butelkowanej, została poszerzona o produkt dla dzieci - Żywiec Zdrój w wygodnej butelce dla najmłodszych, o pojemności 0,33 l z dzióbkiem. Jak twierdzi producent, nowa butelka nie jest po prostu opakowaniem, ma pełnić też funkcję edukacyjną - specjalne tłoczenia na butelce mają zachęcać dzieci do poznawania liter, cyfr, zwierząt i cech charakterystycznych dla poszczególnych pór roku. Pod etykietą przedszkolaki znajdą dodatkowe zabawy i łamigłówki.

Oferta marki wody Dobrowianka, która skierowana jest głównie do kobiet, zostaje z kolei poszerzona o wariant gazowany. Początkowo (na rynku od ub.r.) była dostępna jedynie w wariancie niegazowanym. Po sukcesie pilotażu z Dobrowianką lekko gazowaną o pojemności 1,5 l Danone postanowił wprowadzić ten wariant do szerszej sprzedaży – najpierw tylko w opakowaniu 1,5 l, a od początku kwietnia br. także w opakowaniu 0,5 l.

Pojawiły się też nowe warianty w ofercie Żywiec Zdrój Smako-Łyk - smaki gruszkowy i malinowy.

 Najważniejszą tegoroczną zmianą w ofercie wód mineralnych należących do Grupy Danone jest zmiana nazwy wody gazowanej i napojów gazowanych, które dotychczas sprzedawane były pod marką Żywiec Zdrój (woda pod nazwą Żywiec Zdrój Niebieska). Odtąd marka Żywiec Zdrój zarezerwowana jest dla wody niegazowanej oraz niegazowanych produktów smakowych, które są dostępne pod nazwą handlową Żywiec Zdrój Smako-Łyk. Produkty gazowane zaś teraz sprzedawane są pod nazwą Żywioł.

Po przeprowadzeniu analizy trendów rynkowych oraz preferencji konsumentów Danone zdecydował o odświeżeniu wizerunku produktów gazowanych. Producent liczy, że zmiana nazwy uczyni jego produkty gazowane bardziej atrakcyjnymi dla osób, które wcześniej je kupowały, a jednocześnie zainteresuje tych, którzy jeszcze ich nie próbowali.Zainteresowanie produktem ma zwiększyć trwająca właśnie kampania reklamowa marki Żywioł, skierowana głównie do mężczyzn, a prowadzona pod hasłem "Tyle gazu, ile trzeba".

Jak podaje Danone za Nielsenem, udział wolumenowy produktów Żywiec Zdrój SA w kategorii wody butelkowanej w 2011 r. wyniósł nieco ponad 23 proc., w tym wody niegazowanej - ok. 13 proc., a wody gazowanej - blisko 5 proc. (total Poland +petrol station).