Biedronka wciąż rośnie dwucyfrowo

Sieć poprawiła zeszłoroczny wynik za pierwszy kwartał o 21 proc.

Dyskontowy gigant Jeronimo Martins wypracował od stycznia do marca br. przychody ze sprzedaży na poziomie 1,5 mld zł, o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Wyniki są tak imponujące nie tylko dzięki otwarciom nowych placówek – obroty w tych samych sklepach wzrosły o 9,5 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 r.

- Utrzymanie dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale potwierdza to, że nasza polityka zaspokajania oczekiwań klientów, wyrażająca się m.in.naszymi staraniami, poprawą ergonomii i wystroju wnętrz naszych sklepów, przynosi wyniki mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka. 

Biedronka kontynuuje modernizację funkcjonujących sklepów. W pierwszym kwartale przebudowano 496. Nową formę graficzną ma już łącznie 680 Biedronek, czyli 36 proc. sklepów należących do sieci. W ciągu trzech pierwszych miesięcy Jeronimo Martins zainwestowało w Polsce prawie 80 mln euro.

Kolejne miesiące pochłoną jeszcze więcej środków. Do końca roku Biedronka ma się powiększyć o 250 nowych placówek. Prace modernizacyjne w starych sklepach zakończyć się mają do października. Biedronka szykuje się także do uruchomienia dwóch nowych centrów dystrybucyjnych w Polsce.

W 2011 r. obroty Biedronki wyniosły 23,8 mld zł, o 24,2 proc. więcej niż rok wcześniej.