Henryk Kania wchodzi na rynek niemiecki

Sprzedaż produktów rozpoczyna w sieci Real, planuje rozszerzenie dystrybucji.

Zakłady Przetwórstwa Mięsnego "Henryk Kania", polski producent wyrobów mięsnych, wprowadza na rynek niemiecki Henryk Kania Snacks – mięsne przekąski na każdą okazję. Od maja kabanosy i kiełbaski w sześciu smakach dostępne będą w niemieckich sklepach Real. Spółka planuje rozszerzenie dystrybucji o kolejne sieci handlowe.

- Wprowadzenie przekąsek Henryk Kania Snacks do niemieckich sklepów Real to początek realizacji naszej strategii szerszego wejścia na zagraniczne rynki. Obecnie prowadzimy rozmowy z innymi sieciami handlowymi w Niemczech, do których w ciągu kilku miesięcy zamierzamy wprowadzić nasze Snaki – mówi Paweł Sobków, wiceprezes ZM Kania SA, notowanej na GPW spółki, która jest głównym akcjonariuszem ZPM Henryk Kania.

Wejście na rynek niemiecki jest efektem sukcesu Polskich Snaków w sieciach handlowych na terenie Polski. Obecnie produkt ten jest dostępny m.in. w sklepach Carrefour, Real czy Biedronka. Henryk Kania Polskie Snaki są produktem bez soi i glutenu, w całości zawierającym mięso.

Według szacunkowych danych w 2011 r. firma wypracowała 310 mln zł przychodów i 5,25 mln zł zysku netto. Rentowność EBITDA wyniosła 7,29 proc. Około 10 proc. przychodów spółki zrealizowanych zostało poza Polską.