Raisio z makaronami i kaszą

Fiński koncern przejmuje za 2,4 mln euro polską Sulmę produkującą makarony i kaszę gryczaną.

Koncern spożywczy Raisio podpisał umowę kupna polskiego producenta makaronów i kaszy gryczanej Sulma z Sulechowa koło Poznania.

Właścicielce, założycielce i dotychczasowej prezes zarządu Sulmy Teresie Juśkiewicz-Kowalik nowy właściciel spółki zapłaci 2,4 mln euro. Raisio przejmie wszystkich pracowników firmy (ok. 85), ale Terasa Juśkiewicz-Kowalik nie przechodzi do nowych struktur Sulmy. 

Fiński Raisio obecny jest w Polsce od 1992 r. W 2009 r. swój biznes margaryn (m.in. Masmix i Benecol) sprzedał amerykańskiemu koncernowi Bunge. W portfolio Raisio pozostały takie marki, jak: Benecol (jogurty) i Elovena (płatki owsiane, przekąski zbożowe). Firma jest też wyłącznym dystrybutorem kawy Paulig w Polsce oraz słodyczy fińskiej firmy Fazer Confectionery (m.in. cukierki Dumle).

Dzięki przejęciu Sulmy Raisio wejdzie w nowe dla siebie kategorie: makarony i kasze. Już zapowiada, że znane do tej pory głównie w zachodniej Polsce makarony Sulmy (Makaron Nadodrzański, Makaron Sulechowski Extra) mają być dystrybuowane w całym kraju.

Na rynku makaronów największą marką od lat jest Lubella (Maspex). W 2011 r. udział tej marki w rynku makaronów wynosił ok. 30 proc. zarówno pod względem ilości, jak i wartości sprzedaży (Maspex za Nielsenem, bez marek własnych).

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.