Winiary chcą stać się liderem rynku dań instant

Leszek Wącirz, dyrektor działu wyrobów kulinarnych w Nestle Polska, zapowiada, że w minimum trzy lata marka Winiary powinna awansować na rynku dań instant.

- Nie interesuje nas pozycja gracza nr 2 lub 3 w daniach i zupach instant - przyznaje Leszek Wącirz, dyrektor działu wyrobów kulinarnych w Nestle Polska.

Producent obecny jest na tym rynku ze Smaczną Zupą Winiary oraz z Daniami w 5 minut, jednak to Gorące Kubki Knorr, Nudle Knorr, zupki Amino (marki należące do Unilevera) oraz zupki Vifona (Tan-Viet) podbiły polski rynek dań instant.

- Nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Jest to rynek z potencjałem oraz bardzo silną konkurencją, ale Polacy są coraz bardziej zabiegani i chętnie sięgają po gotowe rozwiązania - mówi Leszek Wącirz.

Jesienią 2011 r. Nestle po raz pierwszy w historii weszło w kategorię nudli, wprowadzając markę Makarą. - Oczywiście chcieliśmy, aby produkt wyróżniał się na półce, dlatego pozbawiliśmy go dodatku glutaminianu sodu i konserwantów. Pierwsza kampania telewizyjna tej marki miała miejsce na początku tego roku, kolejna zaplanowana jest na drugą połowę roku. Sama kampania również się wyróżnia, jest niestandardowa i ciekawa - uważa Leszek Wącirz.

Jak sam przyznaje, z marką Winiary firma stawia sobie trudne zadanie. - Chcemy odczarować rynek dań i zup instant. Zmienić percepcję tych kategorii. Dajemy sobie minimum trzy lata na to, by awansować na tym rynku. Będziemy nie tylko udoskonalać już istniejące produkty, ale i tworzyć nowe, czego początkiem są nudle Makarą - mówi Leszek Wącirz.

Konkurencja jednak nie śpi. Na początku br. Unilever wypuścił informację o nowej linii nudli w swojej ofercie - Knorr Nudle z patelni po chińsku. To pierwsza tak duża zmiana w tej kategorii od lat (chodzi oczywiście o portfolio Unilevera) i można odnieść wrażenie, że ma zadanie konkurować nie tylko z Makarą Winiary, ale i z Winiary Pomysł na... Makaronową Patelnię (fix).

Z danych Nielsena wynika, że na rynku dań instant do marki Winiary należy około jednej czwartej sprzedaży (Nestle za Nielsenem, XII 2010 - XI 2011 r., ilościowo i wartościowo), podczas gdy Knorr w kategorii gorących kubków realizuje 84 proc. wartości sprzedaży. Silną pozycję Knorr ma też w segmencie nudli (zupy z makaronem). Tu największym rywalem Knorra są chińskie zupki Vifon, które w 2011 r. jeszcze umocniły swoją pozycję na rynku i zrealizowały na nim 29,7 proc. sprzedaży wartościowo oraz 27,4 proc. ilościowo (Tan-Viet za Nielsenem, XII 2010 – XI 2011 vs. XII 2009 – XI 2010 r.).

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.