Carrefour tnie inwestycje i projekt Carrefour Planet

Wyniki Carrefoura za 2011 r. są słabsze od tych z poprzedniego roku. Koncern ogranicza inwestycje i spowalnia tempo realizacji projektu Carrefour Planet.

Francuskie hipermarkety oraz trudna sytuacja makroekonomiczna w krajach południowej Europy, głównie w Grecji, we Włoszech i w Hiszpanii to przyczyny słabszych wyników największego europejskiego detalisty. Zysk netto grupy spadł o 14,3 proc. do 371 mln euro, zysk operacyjny spadł o 19,2 proc. do 2,2 mld euro, a sprzedaż wzrosła o 0,9 proc. do 81,3 mld euro.


Z kolei mocnymi punktami Carrefoura w 2011 roku były Ameryka Południowa – zwłaszcza hipermarkety w Brazylii – oraz Azja, choć w drugiej połowie roku zwolniła sprzedaż produktów niespożywczych w Chinach. Polska i Belgia pozytywnie wyróżniły się w Europie. Na rynku francuskim dobrze radziły sobie supermarkety i sklepy convenience.
 
Rozczarowały za to hipermarkety przebudowane według projektu Carrefour Planet. Ich wyniki okazały się słabsze od oczekiwanych, więc zaplanowane na obecny rok modernizacje zostaną znacząco zredukowane. Inwestycja ma powrócić po 2012 roku. Na razie Carrefour chce się skupić na obniżaniu cen w celu przyciągnięcia z powrotem klientów. Francuzi zapowiadają na 2012 rok ograniczenie inwestycji w Europie, co spowoduje obniżenie całej kwoty przeznaczonej na ten cel do 1,6-1,7 mld euro z pierwotnie planowanych 2,3 mld euro.